©Koblenz-Touristik GmbH, Janko-Media
24.07.2024

Het Koblenz zomerfestival met Rhine in Flames - het programma was nog nooit zo kleurrijkHet programma was nog nooit zo kleurrijk

Bezoekers van het Koblenz Zomer Festival met Rhine in Flames kunnen zich van vrijdag 9 augustus tot en met zondag 11 augustus verheugen op een zeer gevarieerd programma op vele evenemententerreinen.

In het tweede weekend van augustus viert Koblenz samen met de naburige gemeenten aan de Middenrijn en de verwachte 140.000 gasten uit de hele wereld een van de evenementenhoogtepunten van Rijnland-Palts van dit jaar. De organisator, Koblenz-Touristik, heeft voor 2024 een bijzonder gevarieerd programma samengesteld.

Gasten van het zomerfestival kunnen dit programma van vrijdag tot zondag in Koblenz beleven op in totaal acht evenemententerreinen aan de Peter-Altmeier-Ufer en de Rijnpromenade. Het programma is bewust gericht op alle leeftijdsgroepen om een zo compleet mogelijk evenement te creëren, dat op alle drie de dagen van het evenement zeer aantrekkelijk is en ook op vrijdag en zondag een bezoek waard is.

De evenementgebieden in één oogopslag

Net als vorig jaar biedt de Roze Zone een echt kermisgevoel in de directe omgeving van het Deutsches Eck. Met een reuzenrad, draaimolens, een kinderachtbaan en vele andere, soms snelle attracties, zijn plezier en sensatie gegarandeerd.

In de ADAC Area (gepresenteerd door de ADAC) wachten vooral de allerkleinste gasten tal van attracties. Met schminken, een springkasteel, een speelmobiel en skimboard- en SUP-banen is er zeker geen kans op verveling. Ook het podiumprogramma maakt indruk met zijn diversiteit. De volgende genres zijn bedoeld om een jong en intercultureel geïnteresseerd publiek aan te spreken: Van singer/songwritermuziek tot folkpop, psychedelische stonerrock, hiphop, funk & soul, jazz, Oekraïense koormuziek, een Griekse dansgroep en klezmer, er is hier bijna niets dat niet beschikbaar is.

De zondagochtenden zijn toegewijd. De oecumenische kerkdienst vindt plaats onder het motto "Ver-Trau dich was", dat zich richt op vertrouwen, moed en optimisme.

De top van de Duitse hoek zal glanzen van kleur. Beleef de "DasDing DJ Show" in de Gold Area (gepresenteerd door Neuwied Musik GmbH & SWR1 | DasDing), verschillende SWR coverbands en demonstraties van lokale dansscholen.

De Blue Area (gepresenteerd door W. Meyer Eventgastronomie) is een heerlijke plek om te zijn. Hier worden culinaire ervaringen aangeboden en ook aan vegetariërs wordt gedacht. En als je zin hebt in een glas regionale wijn of een verkwikkende cocktail, moet je zeker even langsgaan.

Dansers wordt aangeraden Kuj's Area (gepresenteerd door Kuj's Café & Bar) te bezoeken, waar een breed scala aan heerlijk eten samenkomt met muziek. DJ's zorgen voor een mix van beats en tracks naast regionale en nationale muzikanten die je uitnodigen om te dansen en te feesten.

Feestgevoel in de open lucht is het programma in de Bierjagd.de area (gepresenteerd door Circus Maximus). "REIMSTEIN", "Silent Disco", "Ouderavond", "iParty", "Back to the 80s" en "Electronic Picnic" moeten genoeg zijn om fans van de legendarische cultuur en partyscene van Koblenz in beweging te krijgen. En als je dat nog niet bent, zul je het hier worden. Natuurlijk wordt er ook aan de kleintjes gedacht op dit evenemententerrein: op zondagmiddag is er een kinderdisco.

De Silver Area (gepresenteerd door Rosangela's Cocktailbar & Dalecki Events) ademt internationale sfeer. Capoeira show ontmoet Brazilian Night, Duitse rap uit Koblenz ontmoet rap uit Keulen en verschillende reggae acts. De nationale en internationale specialiteiten, cocktails en meer zijn net zo gevarieerd.

De Green Area (gepresenteerd door Ananas Events) is goed voor elke ziel. Emotionele liedjes van singer/songwriters betoveren het publiek, net als de indrukwekkende walking acts, die zeker zullen verbazen. En als je zin hebt om zelf het podium op te gaan, kun je het publiek versteld doen staan met je eigen stem tijdens de karaoke.

Het gastronomische aanbod is net zo gevarieerd als het zomerfestival zelf. Met alle snackklassiekers, crêpes, bowls, Braziliaanse specialiteiten en vegetarische en veganistische gerechten is het aanbod groter dan ooit. Een verscheidenheid aan ijsjes en verfrissende drankjes in alle soorten en veel zitplaatsen in de schaduw zorgen voor de nodige verfrissing.

Je kunt het volledige programma vinden op www.koblenzer-sommerfest.de/programm

Bewustzijn en duurzaamheid Het zomerfestival is nadrukkelijk een festival voor iedereen. Om het welzijn van alle gasten te garanderen, is er op zaterdag een bewustwordingsteam aanwezig op het zomerfestival van Koblenz om eenrespectvolle en inclusieve zomerfestivalsfeer zo goed mogelijk te bevorderen.

Er zullen verschillende maatregelen worden geïmplementeerd om de impact op het milieu te minimaliseren. De integratie van een statiegeldsysteem is in het verleden al succesvol gebleken. De snackstands en hun culinaire aanbod leggen ook de nadruk op regionaliteit en vleesarm eten.

Aankomst en vertrek Koblenz-Touristik wil je er nogmaals op wijzen datje beter niet met je eigen auto naar het centrum kunt rijden, omdat het aantal parkeerplaatsen beperkt is. Met het openbaar vervoer van en naar het centrum reizen is veel relaxter en milieuvriendelijker. Speciaal voor de zaterdag van Rijn in Vlammen zijn er gratis Park & Ride aanbiedingen ontwikkeld: Parkeerplaatsen zijn beschikbaar in Metternich, Moselweiß, Rauental, op de Oberwerth / CGM Arena en op de Karthause. Details zijn samengevat op https://www.koblenzer-sommerfest.de/an-abreise.

Te voet of met de fiets naar Koblenz komen is nog steeds de gemakkelijkste optie. Voor het eerst zal er een bewaakte fietsenstalling zijn in samenwerking methet fietsteam van de stad Koblenz, waar tot 150 ferryfietsen aan hangers kunnen worden gestald. Deze zal worden opgezet in de straat Am alten Hospital op de binnenplaats van de Sint-Jacobskapel.

Bewoners die te maken krijgen met de verkeersbeperkingen kunnen ook een uitgebreid overzicht van de speciale regels vinden op de website van het Koblenz Zomerfestival.

Programma voor omwonenden Net als in voorgaande jaren wordt Rhine in Flamesvan 9 tot 11 augustus omlijst door een gevarieerd evenementenprogramma . Rhens viert bijvoorbeeld op zaterdag zijn zomerfeest, terwijl Braubach van vrijdag tot zaterdag een programma aanbiedt. Net als Koblenz vieren ook Spay en Lahnstein drie dagen feest. Elke stad biedt zijn gasten zijn eigen landelijke programma, wat ook interessant is voor mensen die de voorkeur geven aan een rustiger alternatief voor het drukke Rijn in Vlammen op zaterdag in Koblenz en de drukte willen vermijden.

Meer informatie over de respectievelijke programma's vind je op https://www.rhein-in-flammen.com/spay-koblenz/landprogramm-spay-koblenz.html.

Vuurwerk op schepen Er is goed nieuws voor iedereen die het vuurwerk langs de Rijn op een van de schepen wil meemaken."We zijn voortdurend in gesprek met de relevante veiligheidsautoriteiten. Door de uitgebreide regenval van de afgelopen weken zijn ze ontspannen over de situatie," zegt Claus Hoffmann, directeur van Koblenz-Touristik.

Dit geldt ook voor het bootkonvooi: "Niet te veel en niet te weinig water in de Rijn - alle 29 geregistreerde boten kunnen varen."

Meer informatie over het Koblenz Zomerfestival met Rijn in Vlammen Koblenz-Touristik heeft al een schat aan informatie voor het zomerevenement verzameld op de websitehttps://www.koblenzer-sommerfest.de, en er zal voortdurend meer informatie worden toegevoegd. Daar vind je alle details over het programma in de evenementgebieden, tips voor aankomst en vertrek en nog veel meer. Verschillende vragen worden ook beantwoord op de website onder FAQ.

Naast de hoofdsponsor, de Bitburger Brewery Group, en de sponsors evm - Energieversorgung Mittelrhein, siseva Sicherheitsdienste GmbH, Koblenzer Verkehrsbetriebe, Rhenser Mineralbrunnen GmbH, Moselbad Koblenz, SMART e.V. en mediapartner SWR, kijkt Koblenz-Touristik uit naar het Koblenz Summer Festival met Rhine in Flames.

Perscontact:

Jan Moryson

Marketingafdeling Koblenz-Touristik GmbH Bahnhofplatz 7 56068 Koblenz

Tel. 0261 - 303 88 27 presse@koblenz-touristik.de

"Bezoek Koblenz" #visitkoblenz

op Facebook: www.facebook.com/Koblenz.Touristik en Instagramwww.instagram.com/visit.koblenz en opwww.koblenz-touristik.de en www.visit-koblenz.de

Hier vindt u geschikte persfoto's
arrow-forward
Download dit persbericht als PDF